دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

ویدیوی اسلو موشن از عطسه و ذرات خروجی دهان [تماشا کنید]

ویدیوی اسلو موشن از عطسه و ذرات خروجی دهان [تماشا کنید]

دانشمندان آمریکایی به تازگی ویدیوی اسلو موشن از عطسه یک فرد سالم را که زمان پخش آن از ۲۵ ثانیه به یک دقیقه و نیم افزایش داده شده منتشر کرده اند که به بهترین شکل میتواند تعداد ذرات موجود در عطسه را به تصویر بکشد.

آنها در بررسی های خود دریافتند که قطرات بزاق خارج شونده از دهان در زمان عطسه یا سرفه میتوانند در محیطی گرم و مرطوب با سرعتی بین ۳۶ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در هوا حرکت کنند و این نوعی ابر گازی عفونی را ایجاد میکند که می تواند تا ۷ و شاید هم ۸ متر آنطرف تر حرکت کند.

و اگر ذرات بزاق درون یک جو گرم و مرطوب قرار بگیرند به مراتب دیرتر از مدت همیشگی شان بخار می شوند. در واقع این تحقیق نشان می دهد که قانون فاصله گذاری پیاده شده در بسیاری کشورها (یعنی حفظ فاصله اجتماعی دست کم دو متری میان افراد) دست کم یک چهارم مقداری است که باید باشد.

ویدیوی اسلو موشن از عطسه و ذرات خروجی دهان [تماشا کنید]

پروفسور Bourouiba که نتایج تحقیقات خود را در نشریه اتحادیه پزشکی آمریکا منتشر کرده مدعی شده که قوانین و اقدامات فعلی برای فاصله گذاری اجتماعی براساس الگوهای قدیمی طراحی شده اند و علت هم این است که مدل های فعلی احتمال وجود گازهای گرم و مرطوب که باعث پایدار شدن قطرات دهانی در هوا می شود را نادیده گرفته اند.

و گرچه استراتژی های کنونی فاصله گذاری اجتماعی در برهه کنونی نقشی کلیدی در مهار پاندمی کووید ۱۹ دارند اما شاید برایتان جالب باشد که درک فعلی از مسیرهای انتقال میزبان به میزبان در بیماری های عفونی تنفسی براساس الگوهایی شکل گرفته است که در دهه ۱۹۳۰ میلادی تهیه شده و آنطور که پروفسور Bourouiba می گوید برای استانداردهای مدرن کنونی بیش از اندازه ساده به نظر می رسد. اجرای پیشنهادات سلامت عمومی براساس الگوهای قدیمی میتوانند اثربخشی آنها را به میزان چشمگیری کاهش دهند.

بخشی از ذراتی که در مسیر عطسه حرکت می کنند میتوانند سطوح را آلوده کنند و باقی این ذرات نیز درون ابر هوای گرمی که حول دهان فرد قرار دارد به شکل خوشه ای باقی می مانند. در نهایت ابر گازی از حرکت باز می ایستد و قطرات باقیمانده درون ابر بخار می شوند.

سرعت تبخیر شدن این ذرات اما به ابعاد، سرعت حرکت ابر گازی و شرایط محیطی نظیر دما و رطوبت بستگی دارد. در دماهای بالاتر عمر یک ذره بزاق میتواند تا هزار  مرتبه زیاد شود و کسری از ثانیه یا چندین دقیقه باشد.

اما حتی بعد از تبخیر شدن هم ممکن است هسته این ذرات تا ساعت ها در هوا معلق بماند و در جریان هوایی سیستم های تهویه هوا در محیط های بسته ای چون سوپرمارکت ها و بیمارستان ها باقی بماند.

گفتنی است طبق گزارشی که محققان چینی اوایل امسال منتشر کردند امکان باقی ماندن ذرات ویروسی درون سیستم های تهویه اتاق های محل اقامت بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان ها وجود دارد.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋